GameStop fenomena psiholoģija

Wikipedia jau iekļāva šo fenomenu GameStop (un akciju tirgus) vēsturē - divu nedēļu laikā GameStop akciju cena piedzīvoja 1500% pieaugumu, 28. Janvārī sasniedzot visu laiku lielāko dienas rekordu 483$ apmērā, Ņujorkas Akciju Tirgū.

GameStop fenomena psiholoģija

Ir liela iespējamība, kas esat jau dzirdējuši par to, kas notiek ar GameStop akciju pieaugumu. Vienkāršiem vārdiem: Everyman privātie investori izmanto Reddit, lai reklamētu un palīdzētu paaugstināt videospēļu mazumtirgotāja GameStop (kā arī dažu citu) akciju cenu, kā rezultātā daži Volstrītas riska ieguldījumu fondi, kas bija stipri saīsinājuši akcijas, zaudēja miljonus. Reddit komanda būtībā “playing the metagame” (spēlē metaspēli) - termins, ko lieto lomu spēles videospēlēs, kad spēlētāji stratēģē ārpus spēles noteikumiem, saka Joost van Dreunen, kurš māca video spēļu biznesu NYU Sternas Biznesa skolā. "Privātie investori dara to pašu," saka van Dreunens. "Tam nav nekāda sakara ar faktiskā GameStop uzņēmuma pamatiem, viņi vienkārši spēlē finanšu metaspēli." Un pasaule nevar novērsties. Tātad, kādi ir šīs parādības psiholoģiskie iemesli? Šeit eksperti piedāvā potenciālus paskaidrojumus. 

Cilvēki grib sajust...

Stāsts, ko daudzi reklamē par GameStop neprātu, ir tāds, ka mazie privātie investori iespītē “lielajam ļaunajam Volstrītam”, saka Kellijas Šjū, Jeilas menedžmenta skolas finanšu profesore. Lai gan patiesībā tas notiek savādāk, stāsts ir pievilcīgs, jo finanšu nozares iemūžinātajā varas struktūrā ir daudz sakrājušos dusmu un vilšanās, saka investīciju pētījumu firmas Morningstar uzvedības zinātnes direktore Sāra Ņūkomba. Daži WallStreetBets lietotāji (subreddit kopiena, kas palīdzēja izraisīt GameStop pārspriegumu) apraksta "sāpes", ko viņi un viņu ģimenes pārcieta 2008. gada finanšu krīzes laikā, un uzsver, kā profesionālie investori nekad netika sodīti, saka Šjū. "Nevienam nebūs noslēpums, ka apmēram pēdējās desmitgades laikā tiek  pastāvīgi atbalstīts favorītisms pret lielām iestāžu finanšu iestādēm uz visu pārējo rēķina," saka van Dreunens. Tāpēc nav pārsteidzoši, ka tas ir pārvērties par “mazā vīra mītiņa saucienu”, saka Ņūkomba. "Problēma ir tāda, ka mazais vīrs šajā situācijā, iespējams, joprojām tiks saspiests."

...nostaļģiju

"Es domāju, ka šim piemīt savdabīgs kultūras un klasisma elements," saka Šjū. Kā viens Reddit lietotājs rakstīja subreddit portālā WallStreetBets: "Pēdējo divu nedēļu laikā GameStop atbalstītāji ir izrādījuši lielu interesi par iespējamo apgrozījuma stāstu veikalam, kas spēlē lielu lomu viņu bērnības atmiņās." 

GameStop ir fizisks mazumtirgotājs, ar kuru uzauguši daudzi jaunieši, taču pēdējo gadu laikā tas sāka sarukt. "GameStop ir savā veidā norakstīts" kā kaut kas tāds, kas nespēj konkurēt ar Amazon, saka van Dreunens. (Citas mērķa akcijas bija BlackBerry, Blockbuster un Nokia.) "Tādēļ nostaļģija kļūst par iemeslu, lai šādi rīkotos", Time pastāstīja digitālās kultūras eksperts, Džeimss Kohens. "Tas tiek uzskatīts par troļļa pēdējo elpas vilcienu. GameStop nevar tikt izglābs, arī Blockbuster droši vien ne, taču tas, ko jūs varētu darīt, ir vismaz paspēlēties ar to pirms iztek termiņš."  Šāda veida nostalģija ir pievilcīga: pētījumi ir parādījuši, ka nostalģija var apkarot vientulību, jo tā mums atgādina, ka mums ir sociālais atbalsts un garlaicības sajūtu tiek neitralizēta.


Tā sajūta, kad ir izdevība kļūt bagātam ātri  

Parastiem cilvēkiem GameStop uznāciens izskatījās kā iespēja pārvarēt šķēršļus, kas stāv naudas pelnīšanas ceļā. Daži cilvēki to uztver kā uzvaru loterijā, saka Ņūkomba. 

(Nākamreiz, kad visiem parādās izdevība kļūt bagātiem super viegli, kāds varētu man padot ziņu) 

Cilvēki, kuri varēja laicīgi iekļūt Gamestop haipā un laicīgi tikt no tā ārā, lai nopelnītu naudu, sociālajos tīklos ir publicējuši stāstus par to, ko viņi dara ar neparedzētiem ienākumiem, sākot no parāda nomaksas no aizdevumiem līdz kāzu plānošanai. 

"Nauda atspoguļo jūsu izdevības un iespējas dzīvē," saka Ņūkomba. "Saskaroties ar iespēju, kura paredz, ka:" Jūs varētu piepildīt visus savus sapņus vienā naktī", daudzi cilvēki to izmantos."

Mēs esam Covid ‘burbulī’ (un mums ir garlaicīgi) 

"Šobrīd pasaule šķiet ļoti maza, jo mēs visi esam saistīti ar to tikai caur mūsu mazajiem burbuļiem, kas sastāv no informācijas un cilvēkiem", saka Ņūkomba. "Ja visi būtu aizņemti, viecot "normālas" ikdienas lietas, un mēs nebūtu mūsu Covid burbuļos, es nedomāju, ka tas kļūtu lielu notikumu biržas tirgū," saka Ņūkomba. Ņūkomba arī minēja: "Cilvēki meklē ko jaunu, neskaitot "mūžīgo negatīvo ziņu  skrollošanu" par pandēmiju, vēlēšanām un Kapitolija sacelšanos. "Pieķeršanās visam jaunam, kam ir saviļņojuma elements, var arī to [neprātu] veicināt." 

Tulkots no: www.cnbc.com

Izvēlies sev izdevīgāko OCTA piedāvājumu.

OCTA salīdzinājums kopā ar Altero 3 min laikā

Aprēķināt cenu