Fintech uzņēmumi un darbs attālināti

Šobrīd daudzas pasaules valstis sasniedz jau vairāk nekā 1 mēneša karantīnas atzīmi. Vīruss sev līdzi ir nesis spēcīgas ierastās realitātes pārmaiņas - papildus vīrusa ietekmei uz mūsu personīgajām dzīvēm, visu nozaru uzņēmumi ir spiesti rast jaunus darbību paņēmienus katrā segmentā.

 

Savā ziņā, finanšu tehnoloģiju uzņēmumu industrijai tika pasniegta priekšrocība – parādījušies samērā nesen, fintech uzņēmumi ir labi pozicionēti, lai pielāgotos pasaulei, kas pēkšņi pastāv tikai tiešsaitē. Turklāt, vairums fintech platformu jau pastāv online formātos. Tomēr, vīrusa atnestās izmaiņas liek fintech sektoram nākt klajā ar radošiem risinājumiem jaunām un līdz šim nepieredzētām situācijām, kas saistītas ar klientu atbalstu, kontaktu dibināšanu, uzņēmuma morāles stiprināšanu un nākotnes plānošanu.

Bankas un fintech

Fintech Magnates sacīja pēctirdzniecības aktīvu pārvaldīšanas firmas Theorem Technologies prezidents un līdzdibinātājs Pauls Geingers: “Fintech uzņēmumi ir, iespējams, vislabāk aprīkotākās organizācijas šīs krīzes pārvarēšanai.”

“Ja jūs esat fintech uzņēmums, visticamāk tikāt dibināti ne vēlāk kā pirms 10 gadiem, kā rezultātā, uzbūvējāt savu sistēmu mākoņa vidē, ļaujot darbībām turpināties jebkur,” viņš teica. “Tā pat daudzi b2b komunikāciju rīki, kurus fintech uzņēmumi izmanto darbinieku savstarpējā komunikācijā – piemēram, Slack, Teams, Skype – šobrīd tiek izmantoti daudz vērienīgāk. Mantotajiem finanšu brendiem šis laiks varētu šķist nedaudz grūtāks.”

Taču maksājumu platformas Remitr vadītājs un līdzdibinātājs, Sandīps Todi, stāstīja: “Vēl nekad nav bijusi tik izteikta abpusēja vajadzība pēc attiecībām starp bankām un fintech uzņēmumiem. Banku partneriem nākas komunicēt attālināti un tie ir atkarīgi no digitāliem saskares punktiem, taču nepieciešamība izdabāt klientu vajadzībām, lai kur tie arī atrastos, ir daudz svarīgāka kā jebkad agrāk. Tieši tāpēc fintech ir īstais risinājums šādu krīzes situāciju veiklai pārvarēšanai.”

Un, kamēr šīs attiecības ātri palielināsies īstermiņā, tās varētu izrādīties ilgtspējīgas un izdevīgas priekš abām pusēm. “Fintech produktu piemērošanas temps varētu paaugstināties tuvākajos mēnešos, tiem uzlabojot risinājumus krīzes skarto klientu un uzņēmumu atbalstā,” teica Todi.

“Strādāt kopā, atrodoties dažādās vietās, vairs nav greznība”

Protams, tas ka finanšu tehnoloģiju uzņēmumi var vieglāk pielāgoties esošajai krīzei, nenozīmē, ka tiem nekas nedraud. Sterling Trading Tech prezidents, Džims Nevotti pauda Finance Magnates, ka viņa uzņēmuma pirmās kārtas uzdevums bija nodrošināt pēc iespējas labāku lietotāju pieredzi un būtiski veiksmīgai darbībai bija ārkārtas rīcību plāna izstrāde līdzīgiem notikumiem kā koronavīruss.

“Kā finanšu tehnoloģiju uzņēmums, kas darbojas vispasaules nenoteiktības laikā, vienīgais, ko varam darīt ir nodrošināt ātru, stabilu tehnoloģiju, ļaujot mūsu klientiem koncentrēties uz sava biznesa vadīšanu,” teica Novetti. “Tas iekļauj netikai tehnisku sistēmas pārrāvumu plānošanu, bet arī dabas katastrofu, pandēmijas un citus iemeslus, kuru dēļ darbiniekiem varētu būt liegta pieeja fiziskajam ofisam. Mūsu komandas drošībai, mūsu BCP (biznesa nepārtrauktības plāns) ļauj darbiniekiem būt pilnībā attālinātiem, bez ietekmes uz mūsu kientu bāzi.”

“Kamēr paredzēt konkrētus notikumus kā COVID-19 ir neiespējami, fintech uzņēmumi var laikus sagatavoties tirgus nepastāvībai un stresam, ko tas izraisa to sistēmām, veicot pirmslaicīgus ieguldījumus to infrastruktūrā. Esam vairākus gadus investējuši gan infrastruktūrā, gan tehnisko darbību personālā un esam apmierināti ar to, kā mūsu sistēma un darbinieki ir tikuši galā ar šo nepastāvības un bezprecedentu periodu,” viņš skaidroja.

Pauls Geigers sacīja: ”Tehnoloģiju uzņēmumi, jo īpaši fintech uzņēmumi, no šī brīža tiks vērtēti pēc to spējas pielāgot izmaksu modeļus un darboties attālināti. Taču, neskatoties uz industrijas viedu, šī krīze liks katrai organizācijai no jauna izvērtēt tās darbību, backend sistēmu, pārdošanas un mārketinga tehnoloģiju klāstu. Kad runa ir par sistēmām uz kurām tu izvēlies būvēt savu biznesu, turpmāk būs būtiski nodrošināt, ka šīs sistēmas ir pieejamas un nav “piesietas” klientu vietnēm.”

“Piemēram, līdz šim, pat tehnoloģiju uzņēmumos iekšējie video čati un attālināta strādāšana tika uzskatīti par darbinieku untumiem. Ir sagaidāma jauna “norma”, kur šādi rīki tiek izmantoti nepiespiesti un pilnā nopietnībā. Strādāt kopā, atrodoties dažādās vietās, vairs nav greznība,” teica Geigers.

Attālinātas komandas veidošana ir būtiska uzņēmuma panākumiem

Virzīšanās tuvāk strādāšanai tiešsaitē varētu ieviest pastāvīgas pārmaiņas par labu attālinātai darbībai. Džims Novetti sacīja Finance Magnates, ka viņš vēlas redzēt “pārmaiņas industriju vidū attiecībā pret attālinātu darbu kopumā un tam būtu tālejoša nozīme.”

Tas nozīmē, ka “Fintech uzņēmumi, pieņemot lēmumus par darbinieku pieņemšanu darbā, var pievērst mazāku nozīmi to fiziskajai atrašanās vietai, protams, ja viņi spēj veiksīgi veidot attālinātu komandu.” Novetti arī sacīja, ka liela daļa kretivitātes, ko viņš ir redzējis attīstoties attālinātajam darbam, ir radusies individuālā līmenī: ”Oriģinālākās idejas, ko esam redzējuši reaģējot uz krīzi, patiešām ir saistītas ar to, kā atsevišķi cilvēki atrod līdzsvaru starp viņu personīgo un profesionālo dzīvi.”

"Darbiniekiem tagad mājās ir visa ģimene, kas var būt izaicinājums, īpaši ģimenēm ar maziem bērniem." Tas rada arī loģistikas izaicinājumus, kuriem nepieciešami radoši risinājumi: “Ne visām ģimenēm ir pietiekami daudz darba vietu vai mājas biroju, lai pietiktu visiem strādājošajiem vienlaikus, tāpēc mēs esam redzējuši, kā cilvēki savas garāžas vai skapjus pārvērš pagaidu mājas birojos un citus risinājumus.”

Šis, protams, ir atspoguļojies arī tendencēs, kas attīstās ārpus fintech pasaules: “virtuālās laimīgās stundas un dzimšanas dienu ballītes, Zoom ģimenes zvani un virtuālie koncerti nu jau ir ikdienišķa parādība, ko neviens nevarēja paredzējis vēl tikai pirms dažām nedēļām.”

Kā saglabāt saikni ar kolēģiem

Apzinoties, cik svarīgi ir uzturēt spēcīgu sociālo saikni darba vietā, daži uzņēmumi papildus ir sākuši veikt pasākumus, lai saglabātu darbinieku morāli un komandas noskaņojumu. Investīciju firmas Ethic pārstāvis sacīja Finance Magnates: ”Spēcīgas starppersonu saiknes uzturēšana ir svarīga pat tad, ja strādājat atsevišķi. Menedžeri katru dienu rīko video tikšanās ar savu tiešo komandu, pārbaudot komandas mērķus dienai un, kas ir tikpat svarīgi, viņu personīgos notikumus. Kad viss notiek labi, uzvaras tiek svinētas publiski, izmantojot videozvanus un Slack kanālus.”

Turklāt uzņēmums saka, ka tas ir “izveidojis komandu grāmatu klubu, mudinot darbiniekus apspriest intereses un koncepcijas ārpus darba pienākumiem.” Turklāt “komandas locekļi tiek mudināti kopā piedalīties meditācijas sesijās un virtuālajās kafijas pauzēs.”

Un, iespējams, vissvarīgākais: “visiem darbiniekiem tiek atgādināts veikt regulārus pārtraukumus, lai izietu pastaigā - protams, vismaz divu metru attālumā no citiem!”

Attiecību veidošana ar klientiem un kopībām

Šāda veida ārkārtas rīcības plānu sastādīšana ir tieši tas, kas ļāva arī daudziem fintech uzņēmumiem radoši paplašināt savus pakalpojumus un veidot attiecības ar kopībām un potenciālajiem jaunajiem klientiem.

Sandīps Todi sacīja Finance Magnates: “Fintech ekosistēma, šajos laikos ir sniegusi savu roku pakalpojumu piedāvātājiem. Ar plašu produktu klāstu, sākot ar kreditēšanu, līdzekļu pārvaldīšanu un beidzot ar maksājumiem, esam redzējuši, ka organizācijas izmanto dažādas iespējas, lai piedāvātu atbalstu.”

“Piemēram, Kabbage ļoti dāsni nāca pretī, izveidojot direktīvu vietējiem maziem uzņēmumiem, kuriem nepieciešams atbalsts, lai palielinātu to dāvanu karšu pieejamību. Earnin izmanto viņu datus, lai atbalstītu valdības lēmumus, kuros tiek lemts par atbalsta sniegšanu algotajiem darbiniekiem. Remtr visiem klientiem piedāvā bezmaksas pārskaitījumus, lai šajos sarežģītajos laikos palīdzētu nedaudz atvieglot maksājumu veikšanu.”

Un pat ja uzņēmumi nepiedāvā papildu vai bezmaksas pakalpojumus, tik vien kā spēcīgas komunikācijas prasmes varētu dot iespēju stiprināt attiecības ar klientiem. Kripto kreditēšanas uzņēmuma SALT Lending līdzpriekšsēdētājs un galvenais produktu vadītājs Robs Odells skaidroja Finance Magnates, ka: ”Spēcīga un personīga komunikācijas stratēģija ir būtiska, jo īpaši gadījumos, kad klienti var justies ļoti neaizsargāti.”

"Uzņēmumi ar kvalitatīvu klientu apkalpošanu un empātisku atbalsta komandu, iespējams, ir guvuši labus panākumus, jo ir spējuši palīdzēt klientiem pārvaldīt stresu un strādāt ar visiem jautājumiem, kas izriet no tirgus nepastāvības, vienlaikus aizsargājot savu biznesu," viņš skaidroja. "Kad uzņēmumi palīdz klientiem, brīžos kad viņiem tas visvairāk vajadzīgs, klienti atceras šo pieredzi un ilgtermiņā tiek izveidota brenda lojalitāte."

"Tāpat vislabāk veicās tiem, kas šajā laikā ir piedāvājuši pārliecību klientiem kopā ar alternatīviem rīkiem un veidiem, kā šajā laikā veikt produktīvas darbības, lai mazinātu trauksmi, ņemot vērā to, ka pārredzamība un komunikācija ir būtiskas sastāvdaļas, it īpaši krīzes laikā."

Fintech uzņēmumi atrodas unikālā pozīcijā, lai palīdzētu mazajiem biznesiem

Todi arī sacīja: “Fintech uzņēmumi ir arī lieliskā pozīcijā, lai palīdzētu maziem uzņēmumiem spert drošākus tālākos soļus. Tie spēlē lielu lomu mazo uzņēmumu atbalstā un mēs novērojam daudzus mazumtirdzniecības klientus, kuri ir spiesti pārveidot savu darbības modeli, lai veicinātu pārdošanu tiešsaitē. Restorānu un viesmīlības industrijai arī ir jāpārlec uz digitālo plakni. Paytech (maksājumu tehnoloģijas) šobrīd ir uz skatuves. Maksājumu sūtīšana un saņemšana digitālā veidā šobrīd maziem biznesiem kalpo kā glābšanas līdzeklis.”

Fintech uzņēmumi ir uzsākuši kampaņas, lai palīdzētu maziem uzņēmumiem pārdot dāvanu kartes, atrastu preces (ja visur ir novērojams iztrūkums), piesaistīt finansējumu medicīnisko piederumu ziedošanai – katru no tiem vada un atbalsta fintech.”

Vairāki uzņēmumi ir arī nolēmuši īslaicīgi sniegt savus pakalpojumus bez maksas, vai arī pakalpojumu abonēšanas maksas atlikšanu uz 3 mēnešiem. Kāda aizdevumu platforma ir iepazīstinājusi savus lietotājus ar jaunu pakalpojumu, kas ļauj pieteikties hipotēkas asistēšanā, ja grūtības radušās COVID-19 dēļ.

Avots: financemagnates.com

 

Vebinārs: Nekustamais īpašums kā finanšu instruments

22. jūnijā, norisinājās Altero.lv un Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kameras rīkotais Finanšu dienas vebinārs, par aktuālo tēmu - Nekustamais īpašums kā finanšu instruments. Šoreiz vebinārs tika translēts arī publiski, Facebook LIVE tiešraidē.

Apdrošināšanas brokeris/-e

Mēs esam strauji augošs fintech startup uzņēmums, kas savu darbību uzsāka 2016. gada jūnijā un kopš šī brīža jau 100 000 Altero klientu ir salīdzinājuši kredītu piedāvājumus, savukārt kopējā kredītu izsniegšanas summa no Altero darbības sākuma sastāda vairāk nekā 100 miljonus eiro kopā Latvijā un Lietuvā. Šobrīd, jauna biznesa virziena attīstības ietvaros, Altero aicina savai komandai pievienoties Apdrošināšanas brokerim/ -rei.

Saruna par izmaiņām dzīvojamo īpašumu tirgū Rīgā, Pierīgā un Jūrmalā. Ieraksts

Raidījumā 'Intelligence of MONEY' viesojās "AVER Brokerage" izpilddirektors Deivids Cjukša. Raidījumā tika apskatīti dati par pieprasījuma izmaiņām dzīvojamo īpašumu tirgū Rīgā, Pierīgā un Jūrmalā, ko ietekmēja Latvijas iedzīvotāju jaunie paradumi un dzīvesveids, kā arī par nekustamā īpašuma tirgus vērtību izmaiņām.

Eksperts: būtiskas izmaiņas nekustamā īpašuma tirgū. Raidījums Intellingence of Money

Raidījumā 'Intelligence of MONEY' Jānis Ozols vērtēšanas un konsultāciju vadītājs uzņēmumā Colliers International dalīsies ar vērtīgu informāciju par nekustamo īpašumu tirgu, apskatot Covid-19 ietekmi uz loģistiku, birojiem, zemesgabaliem, mājokļiem Rīgā, tirdzniecības centriem un viesmīlības sektoru.